Companiile aeriene care asigura aeronavele necesare efectuarii zborurilor de tip charter isi rezerva urmatoarele drepturi, iar Genovesse Activ Srl nu poate fi tinuta responsabila in niciun fel de catre Turist in cazul exercitarii acestor drepturi de catre companiile aeriene:
- in cazul in care aeronava nu poate decola sau nu-si poate continua ruta din cauza unor defectiuni tehnice, compania aeriana va face toate demersurile pentru continuarea itinerariului cu o alta aeronava similara; ea nu este insa responsabila pentru oferirea de despagubiri ca urmare a acestor intreruperi/intarzieri;
- in cazul in care, din punctul de vedere al sigurantei zborului, diverse modificari, reduceri sau anulari devin absolut necesare (modificare orare de zbor, reducerea capacitatii de locuri a avionului si/sau a greutatii totale a incarcaturii) sau al obtinerii/neobtinerii autorizatiilor de survol, decolare sau aterizare, compania aeriana le poate efectua fara notificare prealabila;
- responsabilitatea asupra pasagerilor, aeronavei si echipajului revine in totalitate comandantului zborului - el are libertate completa si putere de decizie in ceea ce priveste toate operatiunile legate de acestea, inclusiv in cazurile de aterizare de urgenta;
- in cazul in care zborul este intarziat in punctul de plecare si compania aeriana este responsabila pentru intarziere, aceasta va oferi pasagerilor: I) racoritoare, cafea - daca intarzierea este intre doua si trei ore; II) mic dejun, pranz sau cina - daca intarzierea este mai mare de trei ore; III) daca intarzierea depaseste 12 ore si cazarea peste noapte este necesara, compania aeriana va face aranjamentele necesare pentru acomodarea pasagerilor;
- in cazul in care zborul este intarziat la punctul de plecare sau orice alt punct din itinerariu din culpa exclusiva a Agentiei, iar compania aeriana anuleaza zborul din aceasta cauza, Agentia este responsabila cu plata a 100% din pretul pe rotatie, impus Genovesse Activ Srl de catre compania aeriana;
- modificarea programului zborurilor charter la cererea Agentiei va fi supusa de Genovesse Activ Srl aprobarii companiei aeriene. In cazul in care cererea este aprobata, Agentia va suporta toate cheltuielile aditionale si costurile suportate de catre compania aeriana;
- nu se va putea oferi un anumit loc in avion pasagerilor; acestia sunt de acord sa accepte orice loc le va fi oferit; din motive operationale, de siguranta sau de securitate a zborului compania aeriana isi rezerva dreptul de a stabili asezarea in avion chiar si dupa imbarcare;
- in anumite situatii, din motive de securitate a zborului, la cererea institutiilor guvernamentale sau autoritati aeroportuare,
pasagerii trebuie sa se supuna verificarilor privind persoana si/sau bagajele lor;
- in cazul aterizarii de urgenta datorita imbolnavirii unui pasager, turistul va fi responsabil pentru costurile medicale si de transport ulterior;
- companiile aeriene pot sa isi limiteze prin politicile proprii despagubirile pe care le acorda in caz de intarzieri sau alte neconformitati. In acest caz, Agentiile vor informa turistii cu privire la limitele de despagubire pe care le pot obtine de la companiile aeriene prevazute de prevederile legale in vigoare, Genovesse Adctiv Srl neputand fi raspunzatoare in niciun mod;
- Genovesse Activ Srl si compania aeriana nu vor fi raspunzatoare in niciun mod pentru eventualele modificari ale calendarului/orarului de zboruri in situatia in care acestea sunt cauzate de actiunea autoritatilor guvernamentale (inclusiv refuzul sau anularea aprobarilor de survol, decolare, aterizare), dar va informa de orice astfel de schimbare cat mai curand posibil;
- companiile aeriene isi rezerva dreptul de a refuza transportul pasagerilor in urmatoarele situatii: daca acestia au consumat alcool sau droguri, daca starea lor de sanatate nu este buna, daca au avut un comportament neadecvat in timpul unui zbor anterior al respectivei companii, daca refuza sa indeplineasca conditiile referitoare la bagaj, daca refuza sa se supuna controlului de securitate, daca nu indeplinesc toate conditiile de iesire/intrare in/din tara, daca documentele de calatorie sunt procurate ilegal sau false, daca nu respecta instructiunile companiei aeriene legate de siguranta si securitatea zborului, daca folosesc cuvinte de amenintare sau insulta membrii echipajului sau angajatii la sol; de asemenea, daca conduita la bordul avionului deranjeaza sau pune in pericol pasagerii sau membrii echipajului, se pot lua orice masuri necesare pentru a preveni continuarea acestei conduite; pasagerii nu au voie sa consume bauturi alcoolice care nu au fost cumparate la bordul aeronavei;
- atunci cand, in opinia transportatorului, pasagerul se comporta la bordul aeronavei in asa fel incat primejduieste aeronava,
persoanele sau bunurile din aeronava, impiedica echipajul sa-si indeplineasca sarcinile, nu se conformeaza instructiunilor echipajului, inclusiv, dar fara a se limita la purtarea mastii de protectie pe tot parcursul zborului in contextul actual al pandemiei de COVID19, fumat, consumul de bauturi alcoolice si droguri, sau se comporta intr-un mod care cauzeaza disconfort, neplaceri, prejudicii sau vatamare corporala celorlalti pasageri sau echipajului, transportatorul poate lua masurile necesare pentru a preveni continuarea unei astfel de comportari, inclusiv constrangerea. Pasagerii pot fi debarcati si li se poate refuza calatoria de continuare in oricare punct si pot fi dati in judecata pentru ofensa adusa la bordul aeronavei.
Din motive de securitate, transportatorul poate interzice sau restrictiona utilizarea la bordul aeronavei a aparatelor
electronice, inclusiv, dar fara a se limita la telefoane mobile, computere laptop, casetofoane portabile cu inregistrare, CD
player, radiouri portabile, jocuri electronice sau aparate de transmisiuni, jucarii telecomandate si statii portabile walkietalkie. Aparatele pentru pasagerii cu deficiente de auz si afectiuni cardiace vor fi permise la bordul aeronavei.
- companiile aeriene pot modifica pretul serviciilor si dupa semnarea contractului intre agentie si turist, ca urmare a
variatiilor:
a) costurilor de transport, inclusiv costul carburantului;
b) redeventelor si taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/imbarcare in porturi si aeroporturi si a taxelor de
turist;
c) cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.
Modificarea pretului urmeaza a fi comunicata si facturata turistului in termen de 15 zile lucratoare de la producere, in
conformitate cu prevederile OG nr. 2/2018.
Legislatia in vigoare care reglementeaza transportul aerian include: Conventia de la Varsovia (1929) si amendamentele,
precum si Protocoalele Aditionale ulterioare (Haga, Montreal), Conventia suplimentara de la Guadalajara (1961), Conventia
de la Montreal (1999), Regulamentul (CE) nr. 261/2004, Regulamentul (CE) nr. 2111/2005, Regulamentul (CE) nr. 2027/97.
Pentru mai multe informatii, va rugam consultati si:
Asistenta speciala (persoane cu handicap fizic locomotor, femei insarcinate, persoane bolnave etc.) se acorda doar in urma confirmarii unei cereri facute in scris.
Pasagerele care au pana in 23 de saptamani de sarcina fara complicatii pot calatori din Romania fara certificat medical. Exista posibilitatea ca ele sa fie rugate sa completeze in aeroport o declaratie pe proprie raspundere ca sarcina este sub 23 de saptamani. Pasagerele care au intre 24 si 27 de saptamani de sarcina vor fi rugate de cele mai multe ori sa completeze in
aeroport o declaratie pe proprie raspundere.
Pasagerele care au intre 28 si 34 de saptamani de sarcina pot calatori numai daca au un certificat medical (cu semnatura si parafa medicului specialist) care trebuie sa cuprinda data preconizata a nasterii, numarul saptamanii de sarcina la momentul controlului, precizarea ca sarcina este fara complicatii, numele complet si numarul de telefon al medicului. (In cazul unei sarcini multiple limita este de 32 de saptamani).
Pasagerele care au peste 34 (unele companii aeriene 32 sau 35) de saptamani de sarcina nu sunt acceptate pentru zbor. Capitanul aeronavei poate refuza insa imbarcarea si inainte de acest termen in cazul in care considera necesar.
Pentru siguranta, nu recomandam transportul cu avionul mamelor dupa a 32-a saptamana de graviditate.
Recomandam ca femeile gravide sa aiba o recomandare speciala de la doctor (tradusa si in limba engleza) conform careia au voie sa calatoreasca cu avionul - recomandarea sa acopere toata durata sejurului, data de retur inclusiv. Unele birouri de imbarcare pot solicita, separat de recomandarea medicului roman, un control la plecarea din destinatie (facut chiar si in aeroport) sau/si o recomandare a unui medic agreat.
BAGAJUL
In ceea ce priveste bagajele pierdute sau intarziate - aceste situatii se supun reglementarilor internationale, fiecare companie aeriana precizand pe site-urile mai sus mentionate procedura de urmat in astfel de situatii. Genovesse Activ Srl nu poate fi tinut responsabil pentru solutionarea plangerilor respective, reprezentantii putand cel mult sa aduca la cunostinta turistilor procedura de urmat. Din motive de securitate, este posibil ca birourile de lost&found din aeroportul unde se depune solicitarea de recuperare bagaj sa doreasca sa comunice numai cu persoana pe a carui nume este inregistrat respectivul bagaj. Bagajul de cala intrat in custodia companiei aeriene nu va fi predat decat proprietarului in urma prezentarii etichetei de identificare sau persoanei imputernicite legal.
In ceea ce priveste conditiile de transport bagaj, acestea pot fi diferite pentru cursele charter raportat la cursele de linie operate de compania aeriana.
Distrugerea sau pierderea bagajelor din vina companiei aeriene
de transportul bagajului dumneavoastră este responsabilă compania aeriană care efectuează zborul la care v-ați îmbarcat. Convenția de la Montreal stabilește obligațiile și regulile de despăgubire ale companiilor aeriene în cazul distrugerii bagajelor în timpul zborului;
dacă observați că bagajele v-au fost distruse sau v-au fost furat obiecte personale, în cel mai scurt timp de la sosirea la destinație contactați aeroportul, compania aeriană;
orice reclamație referitoare la bagaje trebuie trimisă în termen de 7 zile de la efectuarea zborului în cazul daunelor parțiale și în termen de 2 ani în cazul daunelor totale;
CAZARE SI REGIM MASA
Prin demipensiune se intelege mic dejun si cina (sau, pentru unele destinatii, pranz), iar prin pensiune completa - mic dejun, pranz si cina pentru fiecare noapte de sejur. Cazarea in regim demipensiune incepe cu cina din ziua sosirii si se termina cu micul dejun din ziua plecarii. Uneori, masa se poate pierde datorita sosirii la hotel dupa momentul inchiderii bucatariei sau plecarii inainte de deschiderea acesteia dimineata. In anumite situatii, turistului i se poate pregati un pachet corespondent mesei pe care o va pierde.
Felurile de mancare sunt prezentate sub forma de bufet si apartin bucatariei internationale, insa exista si feluri nationale. Cu cat categoria hotelului este mai mare, cu atat meniul este mai variat. Bauturile de la masa nu sunt incluse in pret, cu exceptia hotelurilor care precizeaza acest lucru, in special cele cu regim „all inclusive”, aceste regimuri fiind diferite de la hotel la hotel. Desi mare parte din hoteluri pregatesc un bufet separat pentru copii, cu meniu variat, unele hoteluri pregatesc si/sau numai variante de tip fast-food.
Sortimentul de bauturi din minibarurile din camere precum si intervalul la care este aprovizionat sunt stabilite de catre administratia hotelului.
Toate hotelurile si mijloacele de transport sunt clasificate de catre Autoritatile Nationale de Turism ale tarilor de destinatie, conform procedurilor interne si normativelor locale, care difera de la o tara la alta si de la un tip de destinatie la altul, fiind opozabile in fata tuturor organelor de control ale tarilor de outgoing. Aceste clasificari ale gradelor de confort si nivel de servicii, acordat sub numar de stele dar nu numai, difera de clasificarile practicate in Romania. Agentia nu isi asuma responsabilitatea pentru clasificarea serviciilor prestate de hotelurile si restaurantele din oferta, aceasta fiind acordata conform legislatiei nationale a tarilor respective. Clasificarea acestor hoteluri si restaurante este cea comunicata de conducerile unitatilor de cazare si masa respective.
Cazarea se va face la hotelul pentru care turistul primeste confirmarea si achita contravaloarea. In anumite situatii, hotelierii vand locuri peste capacitatea de cazare a hotelului. In aceste cazuri, daca sejurul nu a inceput, Agentia va propune alternative de aceeasi calitate si in aceeasi marja de pret. Daca sejurul a inceput hotelul este responsabil pentru gasirea unei alternative de aceeasi calitate
sau superioara (standard hotelier); Agentia va interveni activ prin reprezentantul local sau prin asistenta telefonica din tara pentru a oferi asistenta turistilor in vederea solutionarii acestor situatii, dar nu este responsabil pentru situatiile de acest gen intervenite. Solutia, conform normelor internationale, este redirectionarea turistilor la un hotel de cel putin aceeasi categorie ca si cel rezervat initial. Pentru rezervari last minute sau pe lista de asteptare nu putem garanta disponibilitatea hotelului ales; la momentul primirii unui raspuns exista posibilitatea confirmarii hotelului ales sau a unui hotel-alternativa din catalog ori din afara acestuia, in cazul in care nici unul din hotelurile contractate nu este disponibil. Exista situatii in care numele hotelurilor va fi cunoscut doar la sosirea in tara de destinatie (croaziere, etc/).
Restaurantele si barurile functioneaza dupa un orar stabilit de administratia hotelului. Cafenelele in aer liber, restaurantele si barurile de pe spatiul exterior al hotelului (in apropierea marii sau a piscinei) isi desfasoara programul in functie de conditiile de vreme. In catalog este indicata suprafata camerelor incluzand balcoanele/terasele si baile.
Tarifele pentru inchirierea salilor de conferinta si a echipamentelor le putem oferi la cerere. Suplimentele pentru cinele festive (Paste, Craciun, Revelion s.a.) sunt precizate separat pentru fiecare hotel in parte, nefiind supuse comisionarii, doar daca nu este altfel precizat in oferta.
CAMERA Camerele se repartizeaza de catre administratia hotelului, in functie de numarul de camere disponibile din categoria confirmata in voucher, si acest lucru nu poate fi predeterminat sau influentat de Agentie. Orice probleme legate de amplasarea, aspectul sau disfunctiile tehnice ale camerei se rezolva direct de catre client la receptie asistat de reprezentantul local al Agentiei Organizatoare sau asistat telefonic de operatorul telefonului de urgente al Agentiei.
Situatia de rezervare peste capacitate poate aparea si doar pentru un tip de camera in sine – Agentia va interveni activ prin reprezentantul local sau prin asistenta telefonica din tara pentru a oferi asistenta turistilor. De cele mai multe ori hotelul va oferi un alt tip de camera pentru o noapte urmand ca a doua zi la ora de check-in sa ofere tipul de camera confirmat. Agentia nu isi asuma
responsabilitatea pentru astfel de situatii, hotelul este singurul responsabil si in masura sa rezolve problema.
Exista situatii in care camera tripla este o camera dubla cu pat suplimentar (mai ales in cazul hotelurilor de oras). De asemenea, pentru tipul de cazare camera dubla cu doi copii pana in 12 ani, se asigura pentru acestia un singur pat suplimentar, pat pliant sau sofa joasa, in functie de disponibilitatea si dotarea hotelului.
Tipul de camera individualizat cu o anumita vedere prin diferenta de tarif (land view, sea view, pool view, side sea view etc.) este alocat de departamentul de rezervari al hotelului. Acesta stabileste care sunt camerele care se incadreaza in respectiva clasificare si denumirea lor este orientativa – astfel, vederea la mare poate fi vedere frontala, laterala sau partiala, land view poate fi vedere la un drum, la alta parte a hotelului sau la o facilitate, pool view poate fi in imediata apropiere a piscinei sau la etaj etc. Alocarea depinde de la hotel la hotel iar tipul de camera si tarifele aferente care se reflecta in pretul pachetului in online sunt conforme cu precizarile facute de hotel in contractul cu Agentia. In conformitate cu normele internationale, in ziua sosirii, cazarea se face cel mai devreme la ora 14:00, iar in ziua plecarii camerele se elibereaza pana la ora 12:00. La check-out va trebui ca turistii sa predea la receptie cheile camerei, bratarile, cartelele pentru prosoape si sa achite consumatiile si serviciile de care au beneficiat suplimentar. La cererea turistului, hotelul poate accepta, in functie de politica proprie si diponibilitate (de cele mai multe ori contra cost), early check–in (cazare mai devreme de ora 14:00) si late check-out (eliberarea camerelor mai tarziu de ora 12:00). In cazul unui early check-out (mai devreme decat ora de deschidere a restaurantului principal), se poate solicita receptiei un pachet de mic dejun – acesta va consta de cele mai multe ori din sandvisuri, apa si fructe.
Unele hoteluri pot pregati mai multe feluri de mancare rece, relativ frugal. Cu cat categoria hotelului este mai mare, cu atat exista posibilitatea ca in aceste situatii sa se pregateasca variante mai consistente sau ca unul dintre restaurante sa fie deschis permanent.
Sosirea mai tarziu sau plecarea mai devreme datorate orelor de zbor nu indreptatesc turistul sa foloseasca camera altfel decat regulilor mai sus mentionate. In majoritatea hotelurilor este interzisa introducerea alimentelor si bauturilor din afara. Pentru anumite facilitati din camera sau hotel hotelierii pot solicita taxe suplimentare (minibar/frigider, seif, sezlonguri, umbrele, saltele, prosoape la piscina sau pentru plaja etc.); precizati turistilor sa solicite receptionerului, in momentul sosirii la hotel, sa ii informeze in privinta acestor costuri extra.
Hotelul nu isi asuma raspunderea pentru obiectele de valoare, bani sau documente, nedepozitate in seif. Exista seif in camera cu plata sau gratuit, la receptie, individual sau comun. Recomandam pastrarea valorilor, banilor, pasaportului si a documentelor de calatorie in seif. In cazul in care un turist este victima unui furt, trebuie sa se adreseze urgent politiei locale si sa solicite intocmirea procesului verbal, avand optiunea de a solicita si asistenta reprezentantului nostru local. Este necesar sa informati turistii sa solicite de fiecare data un act doveditor de la reprezentantul nostru, indiferent de prejudiciu, si sa va sfatuiti turistii sa actioneze in conformitate cu prevederile contractului de calatorie.
Pozele prezentate in catalog sunt cele puse la dispozitie de hotel la momentul editarii catalogului si sunt cu titlu de prezentare. Se poate intampla ca din cauza unor lucrari de constructii sau amenajare fotografiile cuprinse in cataloage sa nu mai reflecte exact elementele prezentate in catalog la momentul sosirii turistilor dumneavoastra. De asemenea, pe perioada derularii sejurului turistilor dumneavoastra se poate intampla ca aceste lucrari sa continue, putand crea un disconfort minim si o limitare temporara a accesului la anumite tipuri de servicii descrise in catalogul principal (de exemplu, accesul la o piscina sau un teren de sport).
TIPURI DE PENSIUNE
BB (Bed&Breakfast) – include doar mic dejun (tip bufet suedez), bauturi gratuite: ceai, cafea, apa (in functie de politica hotelului)
HB (Half Board)/demipensiune – mic dejun si cina (tip bufet suedez), bauturi gratuite: ceai, cafea, apa – doar la micul dejun (in functie de politica hotelului).
FB (Full Board)/pensiune completa – mic dejun, pranz si cina (tip bufet suedez). Bauturile la masa de pranz si cina sunt contra cost, la micul dejun sunt stabilite in funtie de politica hotelului.
AI (All Inclusive)/totul inclus- pensiune completa, bauturi alcoolice si fara alcool de fabricatie locala (sortimentul bauturilor este stabilit de catre administratia hotelului), accesul gratuit la anumite facilitati sau servicii ale hotelului.
UAI (Ultra All Inclusive)– pensiune completa, bauturi alcoolice si fara alcool de fabricatie locala, accesul gratuit la anumite facilitati sau servicii ale hotelului. In majoritatea hotelurilor, dar nu toate, sunt incluse si mai multe tipuri de bauturi alcoolice de import (sortimentul bauturilor este stabilit de catre administratia hotelului).
De asemenea, perioada si orele intre care pot fi luate mesele sau consumate bauturile alcoolice si nealcoolice sunt stabilite de catre administratia hotelului si pot diferi de la hotel la hotel.
Regimul all inclusive, cu toate variatiile sale (in denumire – ultra all inclusive, special all inclusive, all exclusive all inclusive, hapiness all inclusive etc. sau in servicii – regimul poate fi completat cu: gustari intre mese, bauturi alcoolice internationale, accesul la anumite facilitati sau servicii), este un regim stabilit de administratia hotelurilor si poate suferi modificari in orice moment. In catalogul nostru sunt precizate serviciile extra cost asa cum ne-au parvenit la momentul editarii catalogului. Orice modificare intervenita si transmisa biroului nostru este transmisa in format electronic si postata pe site-ul de referinta www.gtravel.ro. Este obligatorie informarea turistilor dumneavoastra referitor la faptul ca, la sosirea la hotel, trebuie sa solicite descrierea acestui sistem de la receptie, pentru a nu exista neclaritati in privinta serviciilor gratuite sau contra cost. Ca si regula generala referitoare la servicii, cele care presupun forta de munca sau consum de combustibil sunt intotdeauna contra cost. (De exemplu, precizarea ca baia turceasca este un serviciu gratuit se refera doar la baia de aburi turceasca, in cazul in care se doresc si procedurile aferente – baie cu spuma, masaj etc. – acestea sunt contra cost.) Agentia nu isi asuma nici o responsabilitate pentru informarile pe care hotelul in nume propriu le face turistilor dumneavoastra referitor la aceste servicii.
FACILITATI Hotelurile activeaza atat sistemul de incalzire al piscinelor exterioare cat si cel al camerelor doar in sezonul de iarna; ele isi rezerva dreptul unilateral de a stabili temperatura de incalzire si momentul cand va fi oprit sistemul.
Accesul in Health Club (masaj, sauna, baie cu aburi, jacuzzi, sala de fitness) este permis doar persoanelor ce au implinit varsta de 16 ani. Copiii pot folosi toboganele doar sub supravegherea adultilor. In marea majoritate a destinatiilor plajele sunt plaje publice in administratia hotelurilor, dar pot fi si in administratia directa a autoritatilor locale. Amenajarea acestora, incluzand numarul de sezlonguri alocat, este strict responsabilitatea administratorilor si supusa legislatiei si normelor locale din destinatie.
Regimul de functionare al toboganelor si de desfasurare al sporturilor nautice sunt stabilite de catre administratia hotelului, in functie de conditiile de vreme. In perioadele in care sunt furtuni pe mare pontoanele hotelurilor se inchid sau se acopera.
La momentul la care membrii echipei de animatie sau supraveghere isi termina programul, copiii pot ramane in cluburile de copii sau in spatiile special amenajate doar sub supravegherea adultilor.
In majoritatea hotelurilor aparatele de aer conditionat functioneaza in regim de racire (sistemul de aer conditionat poate fi centralizat sau cu utilizare individuala; in cazul in care sistemul este centralizat administratia hotelului stabileste perioada din an si orele intre care acesta functioneaza).
Marea majoritate a hotelurilor dispun de servicii de asistenta medicala la cerere. Aceste servicii sunt extra cost. In cazul in care este necesara asigurarea medicala, va rugam sa informati turistii sa contacteze compania de asigurari la numarul de telefon indicat pe polita. In caz contrar, compania de asigurari nu va putea acoperi cheltuielile de tratament – va rugam sa verificati conditiile politei pe www.gtravel.ro si sa luati cunostinta cazurile care nu sunt acoperite de polita.
Bacsisul este acceptat si apreciat, dar lipsa lui nu se reflecta asupra calitatii serviciilor.
Angajatii hotelurilor vorbesc in cele mai multe cazuri limba materna si o limba de circulatie internationala, in functie de principala piata deservita de hotel, dar nu neaparat. Mixul de nationalitati al angajatilor hotelurilor este stabilit de administratia acestora.
Din motive stabilite de administratia hotelului, atat ora la care apa din piscine este tratata chimic precum si orele intre care piscinele sunt inaccesibile sunt diferite, programul lor de functionare, de la caz la caz, putand fi consultat la receptia hotelului. Recomandam persoanelor cu pielea sensibila sa-si consulte medicul inainte de plecare si sa isi procure medicatia specifica, precum si crème dermatologice cu factor de protectie solara mai ridicat.
Datorita faptului ca mare parte din hoteluri au un numar foarte mare de camere, exista posibilitatea defectarii sau deteriorarii anumitor componente din dotarea camerelor, bailor ori facilitatilor comune. Astfel, unele dintre acestea necesita reparatii permanente. In situatia constatarii acestor neconformitati, va sfatuim sa indrumati turistii sa formuleze de indata o cerere de reparatie la receptia hotelului. In acelasi sens, in multe regiuni turistice au loc lucrari de constructii care tin atat de unitatile hoteliere, cat si de infrastructura zonei, pe care nu le putem prevedea, influenta ori impiedica.
Solicitarilor speciale facute de turisti hotelurilor, adaugate de agenti la momentul rezervarii la sectiunea „Mentiuni ale comenzii”, li se vor da curs in functie de disponibilitatea unitatilor de cazare. Agentia nu isi asuma nici o responsabilitate pentru cazurile in care departamentele de rezervari ale hotelurilor nu transmit aceste informatii catre departamentele responsabile din hotel sau pentru cazurile in care acestea nu au disponibilitate pentru a indeplini cererile turistilor.
La inceputul sau catre finalul sezonului exista posibilitatea ca parte din facilitatile mentionate in descrierile hotelurilor sa nu fie disponibile. Prezentarile includ in general toate serviciile si facilitatile disponibile in varf de sezon.
RECOMANDARI CAZARE
Regulamentul intern de functionare al hotelurilor poate interzice consumul de alimente si bauturi in alte spatii decat cele special amenjate in acest sens, inclusiv in camere, fiind interzisa atat parasirea salii de mese cu alimente, precum si introducerea de produse perisabile alimentare si bauturi din exteriorul hotelului in scopul consumului imediat.
Aceste norme sunt impuse la nivel national si determinate de masurile de prevenire a toxinfectiilor alimentare produse de pastrarea inadecvata a alimentelor in tarile cu clima calda.
In majoritatea hotelurilor, in restaurante si locatiile special mentionate, se impune sub forma unui cod de tinuta o vestimentatie decenta. De aceea, recomandam barbatilor pantalon lung, iar femeilor – fusta.
ASISTENTA TURISTICA
Asistenta turisticase acorda in modurile precizate mai jos.
La plecare (din aeroporturile mari) se va afla un reprezentant doar in scopul supervizarii/asigurarii in bune conditii a imbarcarii pentru cursa charter.
La sosirea in destinatie, dupa iesirea din cladirea aeroportului, turistii vor merge la ghiseul agentiei unde, in functie de hotelul confirmat pe voucher, li se va spune la ce autocar trebuie sa mearga pentru transfer. In unele cazuri turistii nu trebuie sa iasa din cladire ci sunt asteptati de personalul de transfer la poarta pe care acestia ies cu bagajele cu un semn. Transferul de grup (daca nu s-a achitat separat transfer individual – un mijloc de transport care sa duca turistii direct la hotelul rezervat singuri sau impreuna cu alti turisti cu transfer individual la acelasi hotel – sau transfer VIP) presupune deplasarea catre regiunea in care se gaseste hotelul, cu opriri multiple pentru debarcarea turistilor la diverse hoteluri din regiunea respectiva. Persoana care insoteste turistii la transfer poate fi vorbitor de limba romana, engleza sau rusa si rolul sau este de a supraveghea preluarea corecta a tuturor turistilor si sosirea in bune conditii la hotel. Aceasta persoana furnizeaza informatii generale turistilor despre regiune precum si numele, numarul de telefon si ora la care asistenta turistica de hotel ii va vizita la hotel.
La plecarea din destinatie – cu o seara inainte de plecare turistii vor primi in camera/la receptie/vor avea afisat la panoul Agentiei de langa receptie ora transferului; la fel, transferul de grup presupune opriri multiple pentru preluarea turistilor de la diverse hoteluri din regiunea respectiva. Exista destinatii unde, conform legislatiei din domeniu, soferii trebuie sa faca o pauza de minim 30 de minute la fiecare segment de 4 ore de condus incontinuu. De aceea, pentru transferurile care dureaza mai mult de 4 ore, se vor programa opriri – in general la benzinarii sau zone cu magazine. Asistenta turistica de hotel este reprezentata de persoana care viziteaza turistii pentru o (1) ora pe parcursul sejurului. Aceasta persoana verifica daca turistii sunt multumiti de hotel, asista turistii in rezolvarea diverselor probleme cu receptia, le prezinta programul de excursii optionale. In cazul problemelor aparute imediat dupa sosire exista posibilitatea ca aceste persoane sa nu se poata deplasa in persoana pentru solutionare, in acest caz turistii sunt rugati sa ne contacteze pe telefonul de urgenta si asistenta se va face telefonic. Persoana desemnata poate fi vorbitoare de limba romana sau engleza. (Pentru destinatia Turcia asistenta turistica de hotel este in mare parte vorbitoare de limba romana, mai putin pentru Mareea Egee, zona Kusadasi si Marmaris, unde sunt vorbitori de limba engleza).
EXCURSII OPTIONALE Excursiile optionale sunt organizate de biroul local al partenerului. Orice reclamatie referitoare la organizarea si desfasurarea programelor optionale trebuie rezolvata la fata locului, turistii fiind asistati de reprezentantul local telefonic de operatorul telefonului de urgenta. Reclamatia nu este valabila daca este formulata exclusiv la intoarcerea in tara. Agentia nu isi
angajeaza responsabilitatea pentru excursiile achizitionate de la alte agentii locale, intrucat pentru Agentie calitatea organizarii excursiilor si siguranta personala a turistilor sai pe parcursul derularii acesteia sunt esentiale.
Va rugam sa informati turistii sa solicite reprezentantului Agentiei informatii cu privire la conditiile in care se va desfasura excursia optionala: numarul minim de persoane de care este nevoie pentru acordarea unui ghid vorbitor de limba romana sau engleza, itinerariu, orele si locul din care vor fi preluati etc. In aproape toate destinatiile, datorita faptului ca principalele piete de outgoing Tez sunt vorbitoare de limba rusa, mare parte din excursii au ghizi de limba rusa care prezinta succint informatiile si in limba engleza sau exclusiv de limba engleza.
Preturile, zilele, obiectivele turistice prezentate in informatiile despre excursiile optionale de pe www.gtravel.ro sunt doar cu titlu informativ. Preturile excursiilor difera in functie de anumiti factori (regiunea din/in care se face excursia, anumite facilitati sau locatii diferite care sunt incluse in programe etc.). Rugam turistii sa verifice cu asistenta turistica la sosire ce excursii se pot organiza pe perioada sejurului si ce costuri au in perioada respectiva precum si conditiile de anulare a participarii la excursii dupa plata contravalorii acestora. Pe durata excursiilor recomandam turistilor sa aiba cu ei: voucherul pentru excursie, pasaport sau copie dupa pasaport, polita de asigurare, ochelari de soare, incaltaminte comoda, palarie de soare, lotiune pentru protectie solara, daca este necesar costum de baie si prosop, aparat foto/camera video, bani pentru cheltuieli personale. In general (daca nu se precizeaza altfel pentru mese) bauturile si apa sunt contra cost. In cazul in care plecare este dimineata devreme se poate solicita de la receptia hotelului apel de trezire, mic dejun la pachet.
PRETUL PACHETULUI Preturile (tarifele) prezentate pe site sunt exprimate in euro si sunt valabile de la data publicarii pentru perioadele specificate. Pretul reflecta costul pe tip de camera in functie de varsta ocupantilor. Preturile nu includ taxa de viza (care se achita la sosire pe aeroportul de destinatie sau catre autoritatea emitenta a vizei), excursii optionale, alte mese sau apa, bauturi racoritoare si alcoolice in afara de cele precizate expres ca facand parte din regimul de masa al
hotelului, bacsisuri, alte rezervari de servicii in locul de sejur sau orice tip de cumparaturi personale. Serviciile de cazare sunt precizate ca numar de zile hoteliere, zi hoteliera insemnand ora 14:00 – ora 12:00 in urmatoarea zi, respectiv noapte de cazare. In cadrul pachetului prima si ultima zi sunt considerate zile de transport. Pentru fiecare oferta se precizeaza ce este inclus in pretul afisat. Agentia are o politica de calcul dinamic al preturilor, acestea se pot modifica fara notificare prealabila in orice moment.
POLITICA DE PRET PENTRU COPIIPentru copiii sub doi ani (infanti) se percepe un cost diferit de la o destinatie la alta, acestia neavand alocat loc in avion si masa la hotel. Unele hoteluri insa percep cost de cazare pentru infanti, de aceea pretul pachetului poate fi precizat pe un anume tip de camera cu varsta copiilor incepand de la 0 ani. Reducerile pentru copii se acorda copiilor care NU au implinit varstele specificate pana la data plecarii.
Minorii care calatoresc singuri sau doar cu unul dintre parinti vor trebui sa prezinte la vama acordul parental al ambilor parinti sau al parintelui care il insoteste (dupa caz), dat in fata notarului public, in forma autentica. Pentru mai multe detalii accesati www.politiadefrontiera.ro.
In cazul in care copilul implineste 2 ani pe parcursul sejurului, el este considerat copil de 2 ani impliniti. In camerele atipice (family room, vile, apartamente etc.) copilul se considera de la 0 ani si are aproape intotdeauna cost pentru cazare.
FORMALITATI DE IESIRE DIN TARA
Pentru a calatori in afara tarii este nevoie de pasaport valabil minim sase luni de la data returului/carte de identitate, pagini libere pentru aplicarea vizei, asigurare medicala – uneori optionala, diferite confirmari prealabile de servicii. Mai multe detalii gasiti pe www.politiadefrontiera.ro si in documentul Recomandari Politia de frontiera romana alaturat.
Agentia nu poate fi tinut raspunzator in cazul refuzului autoritatilor de la punctele de frontiera de a primi turistul pe teritoriul propriu sau de a-i permite sa paraseasca teritoriul propriu.
Femeile gravide au nevoie de o recomandare speciala de la doctor (tradusa si in limba engleza) conform careia au voie sa calatoreasca cu avionul – recomandarea sa acopere toata durata sejurului, data de retur inclusiv. Transportul cu avionul nu se recomanda mamelor dupa a 32-a saptamana de graviditate. Capitanul aeronavei poate refuza insa imbarcarea si inainte de acest Termen in cazul in care considera necesar. In cazul imbarcarii, pasagera calatoreste pe propria responsabilitate. Unele companii aeriene pot solicita, separat de recomandarea medicului roman, un control la plecarea din destinatie sau/si o recomandare a unui medic agreat.
Pentru mai multe informatii, va rugam consultati si:
In cazul cetatenilor straini care doresc sa achizioneze pachete, va rugam verificati conditiile speciale trimise separat agentiilor partenere. Toate conditiile precizate se aplica si in cazul casatoriilor mixte cu cetateni romani.
Acestea vor putea fi printate din sistemul online (sau, in caz de urgenta, transmise pe e-mail agentiei de catre departamenul rezervari). Procedurile de check-in incep cu minim doua ore inainte de ora de decolare; turistii sunt rugati sa se prezinte la aeroport la acest termen. Prin documente de calatorie intelegem biletul de avion, voucherul si asigurarea multiprodus, se pot adauga alte materiale descriptive pentru destinatia turistica. Va solicitam sa comunicati turistilor sa le pastreze cu atentie, deoarece in cazul pierderii sau deteriorarii acestora inlocuirea este dificila si implica costuri suplimentare. De principiu se accepta gratuit bagajele de cala pana la 20 kg/persoana; in cazul copiilor sub 2 ani nu se accepta bagaj separat pentru copil. Conditiile si interdictiile, masurile de siguranta, eventualele modificari in orarul de zbor impuse unilateral de catre companiile aeriene pot influenta derularea sejurului contractat.
FORTA MAJORA SI CAZUL FORTUIT
Situatiile de forta majora si caz fortuit, cum ar fi: razboaie, cutremure, greve, fenomene naturale, pandemii dar fara a se limita la acestea si in special conditiile meteo nefavorabile nu incumba societatii despagubiri ori compensatii.
Agentia nu isi asuma plata niciunei taxe si nu suporta nici un cost suplimentar (cazare, transport, masa) pe care turistul trebuie sa le suporte in cazul anularii temporare a unui zbor, autocar sau vapor decisa de societatea de transport sau de autoritati din motive de securitate (conditii meteo, greva, incidente tehnice, deflagratii, conflicte armate etc).
In caz de forta majora Agentia nu se face responsabil iar agentia revanzatoare si, respectiv, turistul, nu pot solicita nici un fel de compensatie pentru schimbarea de orar sau itinerar chiar daca acestea intervin dupa inmanarea documentelor de calatorie, aceste situatii fiind astfel circumstantiate de reglementarile europene in materie de trafic aerian.
In cazul in care compania aeriana transportatoare este nevoita sa modifice orarul de zbor, datorita traficului aerian sau altor motive operationale, Agentia va comunica in cel mai scurt timp posibil aceste informatii. Exista posibilitatea decalajelor in comunicare care vin din rapiditatea cu care compania aeriana ne comunica in scris aceste schimbari. Agentia nu este responsabil de modificarile de orar si de posibilele intarzieri.
RECLAMATII Turistul este obligat sa sesizeze prompt, in scris, atat prestatorului de servicii cat si agentiei revanzatoare, orice deficienta constatata la fata locului cu privire la realizarea pachetului de servicii contractat. Agentia revanzatoare este raspunzatoare pentru mentionarea clara si explicita in contract a acestei obligatii a turistului si, de asemenea, a conditiilor pe care trebuie sa le indeplineasca reclamatiile (forma, termene etc.).
Informatiile publicate pe site-ul Agentiei sunt informatii cu scop consultativ, furnizate de hotelurile contractate. Aceste date pot fi modificate oricand. Exista posibilitatea aparitiei unor neconcordante in cazul in care hotelul nu comunica in timp util eventualele modificari intervenite in oferta sa de servicii.